torsdag 19 januari 2012

Tant AnnSofie

Jag inser att jag börjar bli tant när jag ropar till av glädje då Lidl säljer en blodtrycksmätare till det facila priset av etthundrasextionio riksdaler. Eller när Råd&Rön har ett test av broddar som huvudinslag och jag slukar hela testet och får ut något av det. Eller när kärleken kommer hem med en present i form av ett förstoringsglas med inbyggd belysning och jag tycker att det är döromantiskt och samtidigt så himla praktiskt. Förstoringsglaset är ju toppenbra att ha när man till exempel ska läsa broddartiklar. Dagens tantvarning var glädjen över blodtrycksmätaren. Nu har jag en egen. Den surrar så fint och visar jättestora siffror på en enorm display. Tack och lov visar den på rätt hyggliga siffror dessutom. Enkel att förstå var den också. Behövde inte ens läsa manualen. Vilket jag faktiskt hade kunnat göra. Med hjälp av förstoringsglaset med inbyggd belysning. Eller med hjälp av Håkan. Jag hittar sällan förstoringslaset. Håkan hittar jag oftast. Vad gäller halkbekämpningen valde jag skor med inbyggda broddar. Jättepraktiskt. Tant var ordet....

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Men tänk på mig då. Jag uppvisar liknande tantsymptom, och jag är 24 år yngre än du är. Eller 23 kanske. Hur gammal är du egentligen???

    SvaraRadera
  2. Jag är 46 Moa. Som mor din vet du väl!:)

    SvaraRadera