måndag 6 februari 2012

Kjoltyg

Jag gjorde ett impulsköp idag. För hundra spänn! Tradera är ett skojigt ställe. Det blev en kjol i tamburmajormodeschang. Det kan verkligen hända att den ser överfestlig ut i den riktiga världen. Eventuellt får jag skaffa en drillpinne och smyga in i paradorkestern på valborg för att få en anledning att använda den. Veva runt lite med pinnen och gå i takt. De kanske inte märker något då jag är en fena på att gå i takt. Skulle vara åldern som avslöjar mig kanske. Eller så kan jag ställa mig vid något övergångsställe i närheten av ett lågstadium och vara sådan där övergångsställedirigent. Kan funka. Annars får den väl hänga i den ohemult spatiösa garderoben och ta upp lite plats. Frågan är vad man har på fötterna till dylik kjol. Ridstövlar kan vara ett alternativ, men det har jag inga för jag är rädd för hästar. Foppatofflor är förvisso bekväma, men jag undrar om det inte blir ett stilbrott ingen av oss skulle överleva. Och sandaletter är inget alternativ. Försökte övertyga kollegan häromdagen om att jag ser ut som en transvestit i sandaletter och pumps och annat med för lite skomaterial i sig. Hon trodde mig inte. På ett sätt känns det bra att hon inte gjorde det. Hade kanske känts en smula arbetsamt om hon nickat ivrigt. Nåväl, det ordnar sig nog med skodon och annat. Nu ska jag fundera på om jag ska köpa en kamera. Måste prata med familjens kameraöverhuvud först bara. Emma heter hon. Frid gott folk!

4 kommentarer:

  1. Hahaha.. Du är en skön typ du, gillar dig!
    Kram Phia.

    SvaraRadera
  2. Du kan väl ha de höga bootsen?
    Och vad är det för kamera du kikat på nu?

    SvaraRadera
  3. Höga boots? :) Har jag ett par höga boots?? En Canon eos500d

    SvaraRadera