onsdag 8 februari 2012

Fotografen Inga F. Örkunskaper

Det finns ett paket någonstans i Sverige med ett alldeles eget kollinummer. Paketet är på väg till mig och innehåller en Canon eos500d. En digital systemkamera. Hurra! Min rättrådige vän Tågman, som till vardags hanterar spakar, knappar och annat i fören på olika tåg, hade behändigt nog en till salu. Jag är inte så fotografisk av mig, sa han när jag frågade varför den var till salu. Bra tycker jag som har önskat mig en kamera i många år. Jag tänkte nämligen skaffa mig en hobby. Frimärken är för små. Segelflyg verkar dyrt. Brottning syns mig för ansträngande. Foto däremot tror jag kan passa mig. Kameran har, i runda slängar, fyrtiosjutusen funktioner. Kändes så när jag läste om den. Tur man har en expert i familjen. Antar att det medföljer en manual. Mitt förhållande till manualer är högst ambivalent. Jag brukar föredra trial and error. Med tonvikt på error. Så jag får nog ladda bryggaren, ta ett djupt andetag, ta fram förstoringsglaset med inbyggd belysning och överbrygga manualmotståndet. Har jag svintur är min nya hobby i mina händer innan helgen. Det här ska bli så sjukt laj. Fia hjärta Canon = Sant

2 kommentarer:

  1. Ooh... då kan du kanske hjälpa mig att fota lite tavlor? Jag är i desperat behov av en kamera.. :D

    SvaraRadera
  2. Ja det gör jag mer än gärna Mos!

    SvaraRadera