tisdag 14 februari 2012

Blommedusin....

Tillbringar Alla Hjärtans Dag i sjuksängen. Eller sjuksoffan. Endometrios har en förmåga att försätta kroppen i stand-by ibland. Feber, utmattning och ontont. Jag gillar inte feber. Den gör mig skum och osammanhängande på något vis. Nu har dock värmeverket lugnat sig en smula så jag hoppas vara på benen snart. Är nog dags att ta sig till doktorn igen egentligen. Men då får jag lov att vara totalsjuk. Jag har en förmåga att underdriva mitt tillstånd när jag möter vitklädda människor med fast handslag och inbyggd auktoritet. Jag blir fånigt undergiven, är frisk som en nötkärna och har ingen aning om varför jag bokade tid överhuvudtaget. Så jag avvaktar nog...igen. Jag blir i alla fall lite friskare av rosorna jag fick idag. Då blev jag glad och de är så fina. Tack Håkan.

Delar med mig av rosorna till er som kikar in här och önskar er alla en trevlig Alla Hjärtans. Sen kan man hoppas att övriga dagar på året blir hjärtliga de med. För oss alla.

2 kommentarer:

  1. Däsamma däsamma! Och krya på dig! <3

    SvaraRadera
  2. Tack Mos! <3 Hoppas få bjuda på en kopp lite för starkt kaffe igen snart. Och kanske plåta lite tavlor med min eminenta kamera.

    SvaraRadera