tisdag 1 maj 2012

Ohyggligt

Nu hoppar laxen. Nu blommar häggen. Nu lyfter taxen sitt ben mot väggen. Det har blivit vår till slut. Jag har totalfrusit mig igenom en rätt värdelös aprilmånad. Hoppas på en varmare maj på alla sätt och vis. Det finns numer ett macroobjektiv i hemmet. Med det kan man fånga yttepyttesaker i ens omgivning. Jag hoppas på att fånga bakterier som ingen tidigare upptäckt. Dra orimligt viktiga slutsatser av fynden. Komma en olöst gåta på spåren. Rädda mänskligheten från sjukdom och död. Nobelpris. Eller vänta. Vad hette det nu? Äsch...mikroskop var det ja. Det har jag inget. Då får jag väl nöja mig med att plåta andra små saker. Ida till exempel. Hon är hyggligt liten. Eller en myra. Den är ohyggligt liten.



Ohyggligt liten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar