tisdag 22 maj 2012

Lokalstekt

Våren från helvetet...på alla plan...har övergått i übersommar. Om detta vittnar min rygg. Den pratar till mig med högröd röst. "Kan du vara så snäll och skaffa någon form av solskyddsfaktorkräm din imbecille galning??" gapar den. "Åja", replikerar jag trotsigt. "Det var ett himlans gnäll allefall." "Du minns väl åttiotalet min kära baksida?" "Då hade solskyddsfaktor ännu inte etablerat sig i var mans vokabulär." "Nej minsann, då var det Hawaian Tropic Oil över hela den skummjölksfärgade kroppen och ut på sjön en hel dag i frisk bris." "Det var smärta det min vän, så sluta gnäll. Detta är en västanfläkt i jämförelse." Ibland får man påminna kroppsdelar om hur det förhåller sig med saker och ting..




Hälsningar från en lokalstekt kvinna i sina bästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar