onsdag 14 mars 2012

Så många sorter!!

Köpte mig ett par solglasögon på Rusta idag. Det är lättare att undvika sammanstötning med cyklister, kanotister, mejerister, folkpartister och annat som färdas längs vägarna om man inte har solen rakt i ögat. Det tog en minut att välja dem. Max. Jag hade nämligen sällskap av mannen från vidderna. Tyst, koncis, strukturerad och effektiv. Det är inte jag. Det är intressant att lägga märke till skillnader i perception. Själv fann jag ett ställ med hundratals olika varianter av bågar. Himmelriket! Mannen från vidderna tog en kort titt och konstaterade att det rörde sig om kanske tio olika sorter, fast huller om buller. Jag snurrade fram och tillbaka på stället och plockade lite random bågar och provade samma sort några gånger utan att riktigt inse detta. Mannen från vidderna noterade detta men ingrep icke, utan stod tyst och höll i det enda par han visste jag kunde, borde och skulle välja när jag snurrat klart på alla massa jättemånga sidorna av stället. (Tre sidor) Jag fingrade på sportbågar av manlig karaktär. Rundovala historier av pilotkaraktär. Alldeles för små av barnkaraktär. Ja, kort sagt alla tio varianter flög av och på i ett rasande tempo.

"Männ uuh, har jag provat alla redan??"
"Ja, det har du."
"Männ uhh, vilka ska jag ha då??"
"De här."
"Dom?"
"Ja."
"Har jag provat dom?"
"Ja."
"Gillade jag dom?"
"Ja." 
"Jag ska inte ha såna här då?"
"Nej."
"Är jag fin i dom då?"
"Ja."
"Jo, ja, jo de är ju fina. Finare är sportmodellen faktiskt, och pilotbågarna och barnbågarna. Jag tar dom."

Vi kom fram till samma sak. Men på lite olika vägar. Så nu har jag ett par fräsiga bågar som liksom alla andra bågar sitter snett. Mina öron sitter på olika höjd konstaterade en optiker vid tillfälle. Det är därför det blir snett och vint. Men vad gör väl det. Nu slipper jag stöta ihop med promenister, motorcyklister, flöjtister och annat ister som färdas längs vägarna. Nedan ses de nyligen införskaffade bågarna på vår tillfällige inneboende vid namn Jenny.


Jenny i bågar av bra karaktär.

2 kommentarer:

  1. Vadå tillfälliga!? Ni älskar Jenny : (
    Snygga bågar du skaffat dig dessutom!

    SvaraRadera
  2. Japp de e snygga! Ja vi älskar Jenny. Men hon är ju din!

    SvaraRadera