tisdag 6 mars 2012

Optikproblematik

Har varit hos optikern idag. Lika skojsigt varje gång. "Vilka bokstäver kan du se?" "Inga, tavlan är tom än." "Eh, nej det är den inte." "Okej, då ser jag inga." "Jag förstår." Sedan mörkar jag och gissar mig igenom vissa rader. Harklar mig och får lite hosta för att vinna gissningstid samtidigt som jag tokfokuserar. Jag SKA se en bokstav på nästa rad. Hoppar över de där som kan vara flera bokstäver. Som E och F. V är en bra bokstav. Den kastar jag mig över om jag skönjer den. Då har jag fixat den raden också. "Jo men där är ett...ehh...geeooceee...är det helt klart. G, O och C är ena illvilliga jäklar. Harkel. Körkortet för håken. Körkortet! "Ett P"! "Jag ser ett P!" Helvete...kan ha varit ett F. Får jag aldrig veta. Sedan får jag ta av mig linserna. Åh nej. Då kommer den där tavlan med en enda gigantisk bokstav på. Gaah, är det ett K eller ett R? Gå på intuition nu Johansson! Körkortet för håken! Körkortet! Sedan är det titta i taket och titta i golvet och är det bättre så här?? Eller så här?? Eller så här??? Eller så här?? Jag vet inte!!! jAg TRoor Det ÄR etT S? .................... Men jag vann idag. Ögat värker men jag vann. Samma styrka ett tag till. Syn-nerligen görbra det!

Blindhund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar