tisdag 13 mars 2012

Mmm...wellpapp.

Ljuset börjar leta sig in i vårt uterum. Härligt. Dags att slå sig ned därute med en kopp kaffe och bara njuta av vårens ankomst...kan man visst inte nej. Rummet ser för närvarande ut som en gammal loppis någon planerade starta men kom på att det verkade trist och blev mjölkbonde eller mäklare istället. Fönstren förgylls av växter i vintervila. Eller vinterdvala. Eventuellt vinterdöd. Hyser dock viss förhoppning om några pelargoner. En tomatplanta hänger och dinglar i ett visset rep. Julbjörken med sina silvriga nylonblad ser dock oförskämt pigg ut. I övrigt fylls det spatiösa utrymmet av diverse grejsaker av varierande form, färg, densitet och värde. Väldigt mycket kartonger med bilrelaterat innehåll. Doften från fuktig, kall wellpapp är distinkt och bidrar till känslan av övergivenhet. Och så ett bord som skall monteras ner, samt ett som skall monteras upp. Hinkar, byttor, klappstolar och gammal kamerautrustning. Vad som helst kan gömma sig därute. Vem vet, man kanske finner Raoul Wallenberg om man lyfter lite på grejorna. Tror bestämt det står en flaska glögg därute också. Kan bara hoppas att jag tog in julskinkan. Inser att jag har ett digert projekt framför mig. Solljuset håller ändå på att väcka projektlusten till liv. Om än i långsamt tempo. Men inom ett par veckor ska det vara klart. För det är världens finaste uterum, med utsikt över ängar, kossor och en och annan bonde. Kanhända inleder jag redan ikväll med att ta ner den klistriga flugfångaren. Invånarna där mötte sin skapare för en tid sedan. Sedan någon gång mellan hägg och syren skall jag bjuda alla jag känner på kafferep därute. Jag återkommer med uppgifter om tider för repet. Vårfrid på er!


Utsikt över ängarna. Kor samt bönder materialiserar sig något senare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar